Paralelno računanje vidnosti na digitalnem modelu višin s pomočjo grafične kartice CUDA NVIDIA


Andrej Osterman
Telekom Slovenije, d.d.


Na računskem delu NVIDIA CUDA (Compute Unified Device Architecture) grafične kartice je implementirana paralelna izvedenka R2 algoritma za računanje vidnosti na digitalnem modelu višin (DMV). Program je napisan v razvojnem orodju CUDA: Nsight IDE (integrirano razvojno orodje), Visual Profiler (vizualni profiler), CUDA-GDB (CUDA razhroščevalnik) in CUDA-MEMCHECK (CUDA analizer za spomin).

Poudarek je na IO (angl. Input/Output) učinkovitosti, kar je doseženo z vzdolžno segmentacijo digitalnega zemljevida in združenim dostopom do spomina. Točnost implementiranega algoritma je primerjana z R3 algoritmom, implementiranim v odprto-kodnem GRASS (angl. Geographics Resources Analysis Support System) GIS (angl. Geographics Information System) okolju. Hitrost delovanja je primerjana s sekvenčno verzijo R2 algoritma ter z ostalimi učinkovitimi algoritmi.

Rezultati pokažejo, da je predlagana implementacija najmanj za velikostni razred hitrejša in bolj IO učinkovita od obstoječih implementacij algoritmov za računanje vidnosti in da doseže pričakovano računsko natančnost v primerjavi z R3 algoritmom.