Uvedba digitalnega radijskega sistema (GSM-R) na slovenskem železniškem omrežjuPeter Korbar, Matjaž Matko Globalizacija železniškega prometa predstavlja izziv mnogim železniškim družbam. Možnost poenotenja evropskega železniškega omrežja se je pojavila z ERTMS (ang. European Rail Traffic Management System), katerega na podlagi evropskih direktiv in tehničnih specifikacij za interoperabilnost definirata temeljna sistema za nadzor, upravljanje in signalizacijo v železniškem prometu, ETCS (ang. European Train Control System) in GSM-R (ang. Global System for Mobile communications-Railway). Slovenija se je odločila za uvedbo ETCS nivoja 1 z baliza infill sistemom na glavnih progah in GSM-R na glavnih in regionalnih progah slovenskega železniškega omrežja. Digitalni radijski sistem (GSM-R), ki temelji na tehnologiji GSM, bo v celoti nadomestil obstoječe analogne radijske sisteme na slovenskem železniškem omrežju, omogočil dodatno funkcionalnost in nadgradnjo ETCS na nivo 2 z radio infill sistemom. Migracija obstoječih sistemov v GSM-R vključuje nadgradnjo prenosnega omrežja, zagotovitev ustrezne pokritosti z GSM-R radijskim signalom, integracijo z dispečerskim sistemom, uvedbo novih terminalov, odstranitev analogne opreme,... |