Primerjava metod za pozicioniranje mobilnega uporabnika


Luka Vidmar
Telekom Slovenije


ABSTRACT:
Comparison of methods for positioning of a mobile user
The position of a mobile phone can be determined by various positioning methods, from satellite to mobile and wireless technologies. They differ in complexity, cost, implementation and accuracy. The latter is typically evaluated with average positioning error or percentile values. While a high accuracy is desired, for some applications it suffices if the accuracy/confidence of the measurement can be correctly estimated. On the other hand, while an average positioning error is a good metric for some types of applications, such as navigation, it is not the most suitable metric for evaluation of how a positioning method functions in the semantic space, where user important locations or activities need to be correctly recognized. In our work, besides the average positioning error we, therefore, evaluated also how different positioning methods are suitable for recognition of the user correct semantic locations, i.e. street addresses. For this purpose, we compared six different positioning methods: a standalone satellite navigation device, two versions of Foursquare positioning service, Google positioning service, a positioning service of the local mobile operator, and a hybrid variant of a mobile operator-based positioning method. While a standalone satellite navigation outperforms the other methods in the sense of the average positioning error and in the semantic space, Google, both versions of Foursquare and a hybrid variant of a mobile operator-based positioning method perform statistically equally well. However, none of them used alone is suitable for recognition of user semantic location.

POVZETEK:
Primerjava metod za pozicioniranje mobilnega uporabnika
Pozicija mobilnega telefona je lahko določena s številnimi metodami, od satelitskih do mobilnih in brezžičnih. Med seboj se razlikujejo v zapletenosti, ceni, izvedbi in točnosti. Le-ta je po navadi ovrednotena v smislu povprečnih napak pozicioniranja oz. kvantilnih vrednosti. Seveda je zaželena čim boljša točnost, vendar za nekatere aplikacije zadostuje, če obstaja dobro ocena točnosti oz. zaupanja meritve. Po drugi strani je povprečna napaka pozicioniranja dobra metrika za nekatere aplikacije, kot na primer navigacijo, a ni najbolj primerna za ovrednotenje, kako dobro se metoda za pozicioniranje obnese v semantičnem prostoru, v katerem je potrebna pravilna prepoznava uporabniških pomembnih lokacij oz. aktivnosti. V našem delu smo zato poleg povprečnih napak pozicioniranja ovrednotili tudi primernost posameznih metod za pozicioniranje za prepoznavo pravilnih uporabniških pomembnih lokacij, kot na primer poštnih naslovov. V ta namen smo primerjali šest različnih metod za pozicioniranje: samostojno navigacijsko napravo GPS, dve verziji storitve za pozicioniranje v aplikaciji Foursquare, Googlov sistem za pozicioniranje, pozicioniranje lokalnega mobilnega operaterja in hibridno operatersko metodo za pozicioniranje. Medtem ko je samostojna navigacijska naprava GPS boljša od ostalih metod tako v smislu povprečnih napak pozicioniranja kot tudi v semantičnem prostoru, so obe verziji storitve za pozicioniranje v aplikaciji Foursquare, Googlov sistem za pozicioniranje in hibridna operaterska metoda delovale statistično podobno dobro. Vendar pa se nobena od opazovanih metod, uporabljena samostojno, ni izkazala za primerno za prepoznavo uporabniških pomembnih lokacij.